keskiviikkona, syyskuuta 09, 2020

Sähköläski GZR RAW

Jo elokuun Maastopyöräilyä: Lauhanvuoren kansallispuisto -postauksessa taisi olla maininta paskasta säkästä, kun GZR RAW sähköläskistä katkesi oikea takahaarukka ajossa. No asiaa on nyt selvitetty ja setvitty oikeen urakan kautta. Näitä GZR pyöriähän tuo maahan ja myy verkkokauppa.com. Eli yhteyttä on pidetty lähinnä yksipuolisesti heihin päin, sekä sähköpostilla että ihan soittamalla.



Sähköposteihin ei ko firma enää vastaa, ja soittaminen hintavaan numeroon ei johda mihinkään muuhun kuin kiertelemiseen ja kaartelemiseen, asian ytimen välttelyyn. Runko poikki, korveeko runkotakuu vai ei? Aluksi asiakaspalvelu antoi yhteystiedot pyöräkorjaamoon joka ei ole tehnyt yhteistyötä verkkokauppa.comin kanssa enää vuoden 2019 jälkeen. Eli puoli vuotta sopimuksen purun jälkeen asiakaspalvelu ei tiedä missä mennään. Ja toivottelipa aspa henkilö vielä mukavia ajokilometrejä. Jaa rikkinäisellä pyörällä, eipä taida aspa henkilö tietää pyöräilystä mitään.

Itse pyörä on tullut minulle käytettynä, sillä on minun toimesta ajettu n. 4000 km, kokonaisuudessaan n. 5000 km, noin puolessa toista vuodessa. Helppoja ja edullisia kilometrejä. Kuitteja ja takuu lappuja ei enää löydy, mutta se ei kai poista maahantuojan vastuuta tällaisissa tapauksissa. 

No aikansa kutakin, ja hieman käämi palanut tähän touhuun. Ja tullut jonkin asteinen kyllästyminen ja hällä väliä asenne. Mutta löyty kuitenkin erittäin ammattitaitoinen alumiinin hitsaaja, joka lupasi hitsata rungon kasaan. Ilman mitään takuuta tietenkin. Jotain on kokeiltava, josko pyörästä saisi vielä työmatka rassin asfaltille. Verkkokauppa.com voi vaikka pitää tunkkinsa ja pyöränsä.

Pyörä pitää tietenkin ennen hitsausta purkaa osiin, ihan työn helpottamiseksi. Ja tietenkin sähköosien mahdollisien rikkoutumisien estämiseksi. Pyörän purku oli kohtuu helppo homma. Pääasiassa kaikki lähti irti ruuveilla ja nippusiteiden katkaisemisella. Johdotkin olivat kiinni liittimillä. Tietysti ketjut täytyi katkaista, ja takajarrujen jarruletku piti poikkaista. Vaijerit ja letkut kun kulkevat osittain rungon sisällä, ja liittimet eivät mahdu läpivienneistä.




Seuraavaksi runko hitsarille ja ehkä maalarille. Katsotaan nyt mitä tuleman pitää. Seuraava ja loput pyörät tähän perheeseen ostetaankin oikeasta kivijalka pyöräliikkestä. Merkki ja malli on jo mietitty, ja ostopaikkakin mietitty valmiiksi. Mutta tästä joskus myöhemmin lisää. Niinkuin nyt puretun kokoamisesta jos niin pitkälle joskus päästään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tämän blogin kommentit tarkastetaan ennen julkaisemista. Epäasialliset kommentit tullaan poistamaan.