sunnuntaina, helmikuuta 03, 2019

Sähköläski GZR RAW

Pakkasta 9 astetta ja monta tuntia jatkunut reilu lumisade tekivät otolliset olosuhteet ensimmäiselle testille uudella sähköläskillä. Ihan umpimetsään ei vielä antanut luonto periksi mennä, mutta kyllä näillä umpeen sataneilla kuntopoluilla ja auraamattomilla kävelyteilläkin sai esimakua pyörän tehoista ja kyvyistä.

Lunta oli maassa satamalla ja tuulenpuhaltamina kinoksina 5-30 senttiä. Mutta mukavasti 4,8" rengas aurasi itselleen väylää. Sähkömoottorin apuja tuli tottakai käytettyä pääsääntöisesti tehoja 3-4. Mutta suurimmissa aurakasoissa jopa 5:sta. Polkemisen ja ajamisen joutuu kuitenkin opettelemaan uudestaa, sen verran erilaiselta ajaminen tuntui. Runttaamalla ei oikeen päässyt mihinkään, tuntui että avustus jäi jälkeen tai hukkui kun oikeen kunnolla pisti menemään. Mutta rauhallisella ja tasaisella tahdilla avustus toimi ja ajaminen oli hauskaa.



Sen verran tähän väliin on kommentoitava, että kyllä tuolla reilun 10 km testilenkillä tuli ajajalle hiki. Vaikka jonkinlaista taustaa pyöräilystä viime vuosilta onkin. Tosi ajoin sellaisessa umpihangessa ja kinoksessa, että perus 27.5" Kona Explosifilla ei olisi tullut mieleenkään ajaa, ei ainakaan sellaisella vauhdilla ja intensiteetillä. Perusmaasturilla ei ajamisesta olisi varmaan tullut mitään, tunkkaamista ja lipsumista. Tästä on hyvä jatkaa sähköläskin kanssa yhteistä matkaa. Vaikkakin se tulee olemaan suuremmalti osin työmatkapyöräilyä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tämän blogin kommentit tarkastetaan ennen julkaisemista. Epäasialliset kommentit tullaan poistamaan.